Fun: Wunderland Kalkar

Iets minder dan een jaar geleden ben ik in Preston Palace geweest, waarover ik een blog geschreven heb toen. Deze keer heb ik een bezoekje gebracht aan Wunderland Kalkar en daar wil ik jullie ook graag mee naartoe nemen in deze blog! Om het even kort samen te vatten: Wunderland Kalkar is een all-in hotel met een pretpark erbij. Dus wil je weten hoe ik dit bezoekje ervaren heb? Lees dan zeker even verder.

We zijn naar Wunderland Kalkar geweest van zaterdagmiddag tot maandagochtend. Twee nachtjes dus. Dit was voor mij de eerste keer, dus ik was ook ontzettend benieuwd. Toen ik op het terrein liep was ik meteen verbaasd dat het zo groot is allemaal! Er zijn verschillende delen van het hotel. Wij hadden een kamer in Hotel Plaza.

Bij aankomst hebben we natuurlijk eerst even de bagage op onze kamer gedumpt. De kamers zien er ontzettend mooi en netjes uit, daar heb ik niets op aan te merken.

In het hotel kun je dus onbeperkt eten en drinken van de buffetten, dus na een kort bezoekje aan onze kamers, zijn we eerst een kopje koffie gaan drinken met een gebakje erbij (yep, je kunt ook onbeperkt gebak eten, haha). Vanaf het terras naast het buffetrestaurant hadden we uitzicht op het pretpark. Wat me meteen aansprak, was de mega hoge zweefmolen (hierover later meer).

Na een middagje lekker te hebben genoten van het zonnige weer was het etenstijd, dus we gingen naar onze tafel in het buffetrestaurant. Er was echt van alles te krijgen bij het buffet. Echt voor ieder wat wils: soepen, koude voorgerechten, salade’s, koude vis, pasta’s, groenten, vlees, gebakken vis, frietjes, krieltjes etc. etc. En natuurlijk niet te vergeten: desserts: cake, spekkoek, ijs, slagroom. De tweede avond was het buffet gedeeltelijk anders. Toen was er bijvoorbeeld een heer-lijk-e gratin aanwezig. Drinken kun je ook de hele dag door zelf tappen aan de bar. Ideaal!

Het restaurant is leuk ingericht, met mooie accessoires. Het interieur is erg fris, waar ik wel van hou.

’s Avonds, toen het eten weer enigszins gezakt was, hebben we gezellig gebowld. Daarna werd het natuurlijk tijd voor een kroegentocht. In Wunderland Kalkar zijn 7 kroegen te vinden. Het was niet druk in het hotel, dus er waren er helaas niet zo veel open. We zijn een kijkje gaan nemen in de Hotelbar en in de Wijnkelder, waar live muziek was.

De day after moesten we natuurlijk weer redelijk op tijd fris en fruitig opstaan en hoe kan dat nou beter dan met een lekker stevig ontbijtje? Nou, dan ben je in dit hotel zeker weten op het juiste adres.

Het ontbijt was net zo uitgebreid als het diner. De keuze was reuze. Ontzettend veel verschillende soorten harde broodjes, zachte broodjes, verse boterhammen etc. Ook was er lekker warm ontbijt, zoals je op de foto ziet: omelet, roerei, gehaktballetjes, worstjes, poffertjes en pancakes. Er was zuivel, zoals melk en yoghurt. Dit kon je combineren met cruesli of muesli. Aan broodbeleg ook geen gebrek: kaas, vleeswaren, zoetigheden.

Toen we weer genoeg energie hadden bijgetankt gingen we het pretpark bezoeken, Kernie’s Familiepark. Kernie is de mascotte van Wunderland Kalkar. Het hotel is een oude kerncentrale, dat verklaart de naam van Kernie. Het park is voornamelijk op kinderen gericht, maar dat hield ons niet tegen om toch lekker in de draaimolen te gaan, haha!

Er waren ook wel wat ruigere attracties, zoals een achtbaantje, een wildwaterbaan, een schommelschip etc.

Zoals ik eerder in deze blog al genoemd heb, was er één attractie die letterlijk en figuurlijk het hoogtepunt was van mijn Wunderland Kalkar bezoekje: de zweefmolen Vertical Swing. En dat is niet de kleine zweefmolen vooraan op de foto, maar dat gigantische hoge ding wat je daar linksachter ziet staan. Een zweefmolen van 58 meter hoog, waarbij je een prachtig uitzicht hebt over de rand van de koeltoren.

Dat was écht een ervaring om nooit te vergeten. Wat ontzettend hoog! En dat uitzicht, wauw! Om heel eerlijk te zijn vond ik het super spannend voor ik er in ging, maar het was alleen maar supergaaf.

Op het terrein achter het pretpark stond circus Belly Wien, waarvoor we gratis kaartjes kregen, bij het hele arrangement. Daar gingen we dus ook even heen. Een jaar of 10 geleden heb ik datzelfde circus al eens bezocht, dus ik vond het grappig om daar nog eens heen te gaan.

Wat ik gelijk gezegd wil hebben, is dat ik absoluut GEEN voorstander ben van dierenleed, op welke manier dan ook. Ik ben dan ook geen voorstander van dieren in een circus. Wel moet ik zeggen, dat ik het fascinerend vond om te zien. Dit was ook een eenmalig iets en verder vind ik het heel goed dat dieren in circussen verboden zijn in Nederland.

Na deze dag zat het weekendje weg er al bijna weer op… Maar wat hebben we genoten! Er is veel te doen, lekker eten en drinken, een superleuk pretpark, helemaal top. Ik raad het je aan!

Als laatste wil ik nog even mijn excuses aanbieden voor de slechte kwaliteit foto’s in dit artikel, maar ik had enkel mijn smartphone bij me en geen camera.